dinsdag 28 april 2009

Rollen

Het blijft een bijzondere zaak om het CDA-elan uit te dragen.
Moet je als burgemeester af en toe diplomatiek zijn; tijdens zo’n campagne kun je voluit gaan. Echter niet in mijn eigen gemeente. Mijn rol als door de Kroon benoemde onafhankelijke burgemeester brengt met zich mee dat ik zelf in Velsen geen campagne kan voeren. Dus voor mij zat het er vandaag niet in mee te gaan op een werkbezoek van Wim van der Kamp aan Corus.
Natuurlijk waren er plaatselijke kaderleden bij. Er worden ook wel grapjes gemaakt in de geest van: dan hoef je in Velsen ook niet te plakken. Nou ja, gelukkig doen anderen dat wel.
Vrijdag de wedstrijd Telstar –MVV bezocht. Ik mag dan wel geen campagne voeren maar tijdens de pauzes word je natuurlijk wel op die campagne aangesproken.


Deze week dus het CDA-elan weer uitgedragen. Bijvoorbeeld voor een groep van 150 Haarlemse ouderen.Na afloop leuke gesprekken en veel aandacht voor het foldermateriaal.

Zaterdag eerst allerlei zaken geregeld voor de campagne en daarna naar het Haarlemse bloemencorso. Uiteindelijk kwam de stoet rond half tien s’avonds langs. Toch nog ondanks het duister een indrukwekkend schouwspel. Handwerk van vele vrijwilligers.

Zondag op familiebezoek en het nodige promomateriaal achtergelaten. Mijn jongste zoon woont het gunstigst voor de bordposter voor zijn raam. In het centrum van Den Haag en vlakbij het CDA-bureau. Zeer opvallend aan de Varkenmarkt.

Deze week veel publiciteit gehad onder meer van radio Noord- Holland. Binnenkort een interview met een journalist van Twentse Courant Tubantia. Hij maakt een special over mijn campagne tegen de achtergrond van mijn vroegere burgemeesterschap in het Twentse Oldenzaal. Leuk als mensen je niet vergeten zijn. Dat geldt ook voor het lokale kader dat enthousiast promotie voor me maakt.

Landelijk is het CDA ook goed in het nieuws. We hebben goede standpunten en er is wel discussie maar dan gaat het ook ergens over. Natuurlijk komt er ook kritiek. Het 7 puntenplan van Wim van der Kamp kent ook een bezuinigingsparagraaf. Mijns inziens een aantal realistische doelen. De VVD vindt het niet ver genoeg gaan en de PvdA vindt dat er helemaal niet moet worden bezuinigd,omdat we aan Europa nog geld over houden(een dertiende maand).
Nou we weten dan weer waar we staan. Het CDA doet een vernieuwende openingszet en de anderen reageren daarop stereotiep.


Peter Cammaert,
28-04-2009

Geen opmerkingen: