woensdag 8 april 2009

Na 2 weken campagne voeren voor de Europese verkiezingen

Na twee weken campagne

De eerste twee weken van mijn campagne zitten erop.

Er komt van alles op je af: de reacties op je mails en nieuwsbrieven, persoonlijke reacties mondeling en schriftelijk. Gelukkig heb ik nauwelijks duidelijk moeten maken dat ik gedurende deze campagne ook burgemeester van Velsen ben en mijn campagne activiteiten scheid van mijn werk.

Verwacht dus in deze hoek geen beschouwingen over de Velsense politiek. Het is wel hard werken en woekeren met de tijd. Immers het blijft 7 keer 24 uur burgemeester en het verkiezingswerk moet er tussen gevlochten worden.


Soms gaat dat goed zoals op het havencongres in Amsterdam waar de noodzaak van een nieuwe sluis nog eens nadrukkelijk werd bepleit.

Vooral vanwege de enorme toename van verkeersstromen in Europa.

Soms is het lastiger zoals die keer dat ik na een aantal zware vergaderingen nog naar Midwoud toog om het lokale kader daar te motiveren voor de campagne.

Maar als je dan onderweg om je heen kijkt en de zon ziet ondergaan voel je je erg rijk. Wat is onze provincie mooi. Het kontakt met mensen blijft de motor voor ons werk.

Daar haal je je voeding vandaan.



Diverse actualiteiten hadden ook met de europese actualiteit te maken, bijvoorbeeld de verhoging van de AOW-leeftijd. Een houdbaar pensioen heeft alles te maken met een van mijn belangrijkste speerpunten: financiƫle stabiliteit. Bereiken we die in Europa niet dan komt hoogte en dekking van pensioenen in gevaar.



Gisteren was minister Donner in de IJmond en kon ik hem spreken over dit onderwerp en de deeltijd-ww.

Een kwestie waar ons bedrijfsleven voluit mee te maken heeft.

Voor IJmuiden belangrijk nieuws dat er een fors budget door het kabinet wordt uitgetrokken voor windmolens.
Peter van de Meerakker, directeur van onze havens, gaf op het havencongres aan dat hier mogelijk kansen liggen.

Je komt soms echt voor verrassingen te staan. Je voelt je jong en vitaal maar er zijn een aantal leden van ouderenbonden die het voor je opnemen en je willen steunen. Immers je bent een van de leden op de lijst die tot hun doelgroep behoort.

In mijn vakbondstijd heb ik altijd goede contacten met deze organisaties onderhouden omdat de werkterreinen dicht bijeen liggen. Bovendien was hen opgevallen dat mijn keuze van speerpunten goed aansloot bij hun wensen. Het betekent dat op mijn tournee deze clubs een belangrijke plaats innemen.

  • 17 April, Zeewolde: landelijke seniorendag CDA.
  • op 22 april campagne op de algemene ledenvergadering van KBO-Haarlem, een afdeling met 5000 leden.


En tot slot even de rubriek bijzondere voorvallen. Een paar dagen geleden kwam ik thuis en zei een van onze leveranciers is het waar dat u in de Europese politiek gaat? Heb je dan ook gratis toegang tot de euromast? En dan vandaag bereikt mij het bericht dat Geert Wilders zijn lijst bekend heeft gemaakt. En wat denk je hij staat net als ik op nummer 10.

Ik zou zeggen geef mij een tien. Want hij duwt en ik trek!

Geen opmerkingen: