zondag 24 mei 2009

Media-aandacht

Graag wil ik u laten delen in een aantal wijzen waarop mijn campagne de afgelopen week in het nieuws is geweest. Het begon vorige week vrijdag met een verrassend interview in de Twentsche Courant Tubantia. Vervolgens viel deze week een halve pagina in de IJmuider Courant aan te treffen.

Zoals al eerder gemeld heb ikzelf geen contact met media in Velsen en voer daar ook geen campagne. Gezien de onafhankelijke positie van de burgemeester is dit gebruikelijk in bestuurlijk Nederland. Het doet me echter toch goed dat er in Velsen door anderen aandacht aan mij wordt besteed.

Het was leuk te merken, dat de ondersteuning die minister-president Balkenende aan mijn campagne in Alkmaar gaf, breed het nieuws haalde. Zowel de NOS als landelijke kranten zoals de Telegraaf besteedden er aandacht aan. Ook lokaal was er aandacht voor. Zie hier op pagina 2.

Mijn campagnebezoek op 22 mei aan een van mijn vorige gemeenten Simpelveld werd daar vooraf goed neergezet.

Nu bereid ik mij voor op maandagavond. Ik moet invallen voor onze lijsttrekker Wim van de Camp in een echt lijsttrekkersdebat in De Balie in Amsterdam. Het wordt om 21.o0 uur direct uitgezonden door BNR-Nieuwsradio.

Al met al een drukke week ondanks, of moet ik zeggen dankzij, de vrije dagen die volop ruimte gaven voor promotie van het CDA door middel van canvas-activiteiten. Daarover volgende keer meer.

Geen opmerkingen: